Thursday, June 29, 2017

თავისუფალი გაკვეთილი #1

თემა : საზოგადოება და ბრბო
 1-ლი აქტივობა: მოსწავლეთა ვარაუდი,მოსაზრება და მსჯელობა; ( როგორ ესმით სიტყვა ,,ბრბო“,რა განსხვავებაა საზოგადოებასა და ბრბოს შორის;)
მე-2 აქტივობა : მასწავლებელი ესაუბრება ,,ბრბოს ფსიქოლოგიაზე“,კერძოდ,გუსტავ ლე ბონი,მოსწავლეთა მსჯელობას სრულყოფილ სახეს აძლევს,კვლავ მათი დახმარებით.
მე-3 აქტივობა : იმიტირებული სასამართლო.მე-8 კლასის მაოსწავლეებს ნასწავლი აქვთ გიორგი ლეონიძის ,,მარიტა“.
მე-4 აქტივობა : დამატებით , მასწავლებელი აძლევს საკითხავ მასალას ამ თემაზე.( გურამ პეტრიაშვილის ,,პატარა დინოზავრი“,  ილია ჭავჭავაძის ,,სარჩობელაზედ“, მიხეილ ჯავახიშვილის ,,ეშმაკის ქვა“;)





რეფლექსია
გაკვეთილის თემა : საზოგადოება და ბრბო ;
     დღეს , 21-ე საუკუნეშიც კი ხშირად კარგავენ ადამიანები ინდივიდუალიზმს და ხდებიან ბრბოს ნაწილნი.როგორ შევინარჩუნოთ ,,პიროვნული მე“ და არ ავყვეთ ინსტიქტებსა და იმპულსებს,სწორედ ეს არის გაკვეთილის თემა.
     გაკვეთილის მიზანი იყო,მოსწავლეებს ამოეცნოთ, რითი განსხვავდება საზოგადოება ბრბოსგან,არის თუ არა ბრბო მტკიცე და ხანგრძლივი ერთობა,თუ დროებითია და იშლება მაშინ, როდესაც ის მიზანს,საწადელს მიაღწევს.შეიძლება თუ არა,რომ ნებისმიერი ადამიანი იქცეს,  ერთის მხრივ, ბრბოს ნაწილად,ხოლო ,მეორეს მხრივ, ბრბოს მსხვერპლად;როდის შეიძლება იქცეს საზოგადოება ბრბოდ,რა ზიანს აყენებს ბრბოდ ქცეული ერთობა საზოგადოებას,კონკრეტულ პიროვნებებს.
      ამ კითხვებზე ამომწურავი პასუხის მისაღებად მოსწავლეებს გავაცანი გუსტავ ლე ბონის ნაშრომიდან ,,ბრბოს ფსიქოლოგია“ ამონარიდები.წაკითხული მასალა, ანუ ლებონისეული მოსაზრებები,ძალიან საინტერესო აღმოჩნდა მოსწავლეთათვის.
       მოსწავლეებს გავახსენე ის ლიტერატურული ნაწარმოებები,სადაც ავტორი ყურადღებას ამახვილებს სწორედ ამ საკითხზე. კერძოდ,გურამ პეტრიაშვილის ,,პატარა დინოზავრი“, მიხეილ ჯავახიშვილის ,,ეშმაკის ქვა“, გიორგი ლეონიძის ,,მარიტა“. ვიმსჯელეთ,თითოეულ ნაწარმოებში წამოჭრილ პრობლემაზე.ნაწარმოების მთავარი პერსონაჟების თვალით შევხედეთ  აღწერილ სიტუაციას.ვისაუბრეთ რა ზიანს აყენებს ნაწარმოებებში ბრბოდ ქცეული ერთობა ადამიანებს.
     მოსწავლეთა სურვილის მოხედვით ჩავატარეთ იმიტირებული სასამართლო გიორგი ლეონიძის მოთხრობის მიხედვით.მოსამართლეთ შევარჩიეთ მეშვიდე კლასის მოსწავლე, რომლისთვისაც უცხო იყო ნაწარმოებში აღწერილი მოქმედება,ერთ-ერთმა მოსწავლემ გამოთქვა სურვილი ყოფილიყო ბრალდებული,მარიტა, ბრალდებულს ჰყავდა ადვოკატი,ხოლო მოსწავლეთა დანარჩენი ნაწილი დამნაშავედ მიიჩნევდა მარიტას.მაინტერესებდა ასეთ სიტუაციაში რა გადაწყვეტილებას მიიღებდა მოსამართლე.იმოქმედებდა თუ არა მის გადაწყვეტილებაზე ბრბოდ ქცეული ადამიანთა ერთობის მოსაზრება და შეხედულება.სასამართლო გავმართეთ შესაბამისი წესების დაცვით.
        სახალისო და სასინტერესო აღმოჩნდა ეს გაკვეთილი მოსწავლეებისთვის, გადავაჭარბეთ თავისუფალი გაკვეთილისთვის განკუთვნილ დროს.
      გაკვეთილის ბოლოს კიდევ ერთხელ მოვუბრუნდით იმ კითხვებს, რომლებიც დასაწყისისთვის დავუსვი მოსწავლეებს და შევეცადეთ ახლა უკვე არგუმენტირებულად გაგვეცა პასუხი მათთვის.ვთხოვე კიდევ ერთხელ წაკითხვა ამ ნაწარმოებების, ახლა უკვე სხვა თვალით შეძლებდნენ ნაწარმოებში წამოჭრილი პრობლემის დანახვას.






...................................................................................................................................................................


                                                      ბრბოს ფსიქოლოგია

                                 გუსტავ ლე ბონი „ბრბოს ფსიქოლოგია

ბრბო ყოველთვის დიდ როლს ასრულებს ხალხების ცხოვრებაშისიტყვაში „ბრბო“ იგულისხმება ინდივიდების შეკრებაგანურჩევლად მათი ეროვნებისპროფესიის ან სქესისაბრბოში ცნობიერი პიროვნება ქრება და ბრბოდ წოდებული მთლიანობის შემდგენელი ყველა ერთეულის გრძნობები და იდეები იძენს ერთსა და იმავე მიმართულებასწარმოიქმნება კოლექტიური სურვილირომელსაც აქვს დროებითი ხასიათი და ძალიან განსაზღვრული თვისებებიშეკრება გადაიქცევა ორგანიზებულ ან ზეშთაგონებულ ბრბოდრომელიც წარმოადგენს ერთიან არსებას და ექვემდებარება ბრბოს სულიერი ერთიანობის კანონსბევრი ინდივიდის ერთად შემთხვევით ყოფნის ერთი ფაქტი საკმარისი არ არის იმისათვისრომ მიიღონ ორგანიზებული ბრბოს ხასიათიამისათვის საჭიროა რაიმე გამომწვევი მოვლენაბრბოს დანაშაულს შეადგენს მხოლოდ მისი ფლიქოლოგიის კერძო შემთხვევები . ბრბოს არასოდეს შეუძლია შეასრულოს ისეთი ქმედებებირომლებიც ამაღლებულ გონებას მოითხოვსბრბოში შეიძლება ხდებოდეს არა ჭკუისარამედ სისულელის დაგროვება და მას შეუძლია დამანგრეველი როლის თამაშიბრბოში ინდივიდი იძენს დაუმარცხებელი ძალის შეგრძნებასმისთვის ცნება „შეუძლებელია“ არ არსებობს და იძენს ისეთ ინსტინქტსრომელიც მარტო მყოფს არასოდეს ექნებამას უქრება პასუხისმგებლობის გრძნობარომელიც ცალკეს აუცილებლად აქვს . ბრბოს მახასიათებელია გადამდებობაიგი ჰიპნოზური მოვლენააამ დროს ინდივიდს თავისი პირადი ინტერესები ადვილად მიაქვს კოლექტიური ინტერესების მსხვერპლადამას მხოლოდ მაშინ აკეთებს , როცა ბრბოს ნაწილიაზეშთაგონებული ბრბოს შემადგენელი ინდივიდი ვერ აცნობიერებს თავის საქციელსცნობიერი პიროვნება ქრებაჭარბობს არაცნობიერი პიროვნება , რომელიც მიისწრაფის სასწრაფოდ მოიყვანოს მოქმედებაში შთაგონებული იდეებირადგან აღარ ეკუთვნის თავის თავსიზოლირებულ მდგმარეობაში შეიძლება იყოს კულტურული ადამიანიბრბოში ის ბარბაროსად გადაიქცევაბრბოს მახასიათებელი თვისებებიაიმპულსურობაგაღიზიანებლობაგააზრების უუნარობამსჯელობისა და კრიტიკის უნარის არარსებობაგადამეტებული მგრძნობელობა და მრისახებაბრბოს ყოვეთვის ყავს წინანძღოლირომელსაც ბრბოს ყველა ინდივიდი ემორჩილებაბრბოში ბელადი მხოლოდ წინამძღოლიამისი როლი მნიშვნელოვანიამისი ნება არის ბირთვი , რომლის გარშემო ერთიანდება აზრებითუმცა წინამძღოლი ხშირ სმთხვევაში არ მიეკუთვნება მოაზროვნეთა რიცხვსისინი მოქმედების ადამიანები არიანწინამძღოლები ძირითადად ფსიქიკურად გაუწონასწორებელი სიგჟის ზღვარზე მყოფი ნახევრად შეშლილი ადამიანები არიანხელმძღვანელის ძალაუფლება მეტად დესპოტურიამაგრამ სწორედ ეს დესპოტიზმი აიძულებს მათადმი მორჩილებასბრბოს ორი სახეობა არსებობსარაერთგვარი ბრბო (პროფესიული და გონებრივი განვითარებით აბსოლუტურად განსხვავებული ინდივიდები). ერთგვაროვანი ბრბო (გარკვეული სექტები კლასები და კასტები ). ბრბო შეიძლება იყოს დანაშაულებრივი კანონის თვალსაზრისითმაგრამ არა თვალსაზრისით ანუ შეხედულებებით.


1 comment:

  1. Lucky Club Online Casino site - Live Dealer
    With a large selection of 카지노사이트luckclub games and the best welcome bonuses, Lucky Club online casino gives you the chance to play real money games for free. The site

    ReplyDelete